1η Ανακοίνωση

Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΕΔιΦΕΤ) του Τμήματος Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης διοργανώνει το:

1ο Πανελλήνιο Συνέδριο ST3dM

που θα διεξαχθεί στις 6 – 8 Δεκεμβρίου 2019 στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Αποτελεί επιστέγασμα του 1ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Τρισδιάστατης Σχεδίασης και Εκτύπωσης ST3dM που διεξήχθη κατά το σχολικό έτος 2018-2019 και τέλεσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Σχετικό έγγραφο ΥΠΠΕΘ 152518/Δ2/14-09-2018 )

Α. Συμμετοχή

Το συνέδριο απευθύνεται σε: 

• Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας που συμμετείχαν στον Διαγωνισμό το προηγούμενο Έτος 2018 – 2019 και θα ήθελαν να παρουσιάσουν τις καλές πρακτικές που εφάρμοσαν.

• Εκπαιδευτές που χρησιμοποιούν την τρισδιάστατης σχεδίαση και εκτύπωση σε εκπαιδευτικές διαδικασίες στον χώρο τους.

• Ερευνητές των εφαρμογών της τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης στην εκπαίδευση και αλλού.

• Φοιτητέςσπουδαστέςμαθητές και οποιονδήποτε άλλο χρησιμοποιεί ή ενδιαφέρεται για τις παραπάνω τεχνικές.  

Β. Σκοποί του Συνεδρίου είναι 

• Η ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών στην χρήση αυτής της νέας τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία .

• Η ενίσχυση διαθεματικών προσεγγίσεων στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος των σχολικών μαθημάτων.

• Η προώθηση εκπαιδευτικών εργαλείων που ενισχύουν την ενσωμάτωση ατόμων με αναπηρία στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη.

• Η δημιουργία αποθετηρίου παραδειγματικών εφαρμογών, τεχνικών, και καλών πρακτικών για την χρήση την τεχνολογίας της τρισδιάστατης εκτύπωσης και σχεδίασης στην εκπαίδευση.

• Η ενίσχυση της εξωστρέφειας των σχολικών μονάδων.

• Η διασύνδεση της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την έρευνα της Τριτοβάθμιας, την κοινωνία και τις τεχνολογικές εφαρμογές στη Βιομηχανία..

Γ. Θεματολογία

Το Συνέδριο περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:

• Παραδειγματικές εφαρμογές, τεχνικών, και καλών πρακτικών για την χρήση της τεχνολογίας της τρισδιάστατης εκτύπωσης και σχεδίασης στην εκπαίδευση που εφαρμόστηκαν στα πλαίσια του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού « ST3dM».

• Τρισδιάστατη σχεδίαση – εκτύπωση και ρομποτική στην εκπαίδευση.

• Εφαρμογές του τρισδιάστατου σχεδιασμού και της τρισδιάστατης εκτύπωσης στην διδακτική των ανθρωπιστικών επιστημών.

• Εφαρμογές του τρισδιάστατου σχεδιασμού και της τρισδιάστατης εκτύπωσης στην διδακτική των φυσικών επιστημών.

• Εφαρμογές του τρισδιάστατου σχεδιασμού και της τρισδιάστατης εκτύπωσης στην διδακτική της τεχνολογίας.

• Εφαρμογές του τρισδιάστατου σχεδιασμού και της τρισδιάστατης εκτύπωσης στην διδακτική της τέχνης.

• Εφαρμογές του τρισδιάστατου σχεδιασμού και της τρισδιάστατης εκτύπωσης στην ειδική αγωγή.

• Εφαρμογές του τρισδιάστατου σχεδιασμού και της τρισδιάστατης εκτύπωσης στην προσχολική και νηπιακή ηλικία.

• Εφαρμογές του τρισδιάστατου σχεδιασμού και της τρισδιάστατης εκτύπωσης στην επαγγελματική εκπαίδευση.

• Χρήση τρισδιάστατων εφαρμογών και τεχνικών σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

• Κατασκευή και χρήση τρισδιάστατων εκπαιδευτικών εργαλείων – αντικειμένων για εκπαιδευτική χρήση.

• Εργαλεία τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης.

• Εφαρμογές τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης στην Κοινωνία – Βιομηχανία.

Δ. Παράλληλες Δράσεις

Παράλληλα με τις διαδικασίες του συνεδρίου θα υλοποιηθούν 3 θεματικά εργαστήρια.

• Λογισμικά Τρισδιάστατης Σχεδίασης και Εκτύπωσης

• Είδη τρισδιάστατης εκτύπωσης

• ST3dM Ambass3dor

Στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

E. Σημαντικές Ημερομηνίες

Υποβολή Περιλήψεων 31 Οκτωβρίου

Ενημέρωση Αποδοχής 15 Νοεμβρίου

Έναρξη Συνεδρίου 6 Δεκεμβρίου 2019

ΣΤ. Υποβολή Περιλήψεων

Οι δηλώσεις ενδιαφέροντος (συνοδευόμενες από σχετική περίληψη) μπορούν να υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου st3dm.web.auth.gr από την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2019, όταν και θα ανοίξει η πλατφόρμα έως και την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019.

 Ζ. Επιτροπές Συνεδρίου 

Κεντρική Οργανωτική Επιτροπή

Χαρίτων Πολάτογλου, Δ/ντής ΕΔιΦΕΤ – Καθηγητής Τμήματος Φυσικής ΑΠΘ

Τσιαστούδης Δημήτριος, Υπ. Διδάκτορας – Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας

5 Comments

  • Ελένη Χαυλή

    Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα αγαπητοί διοργανωτές.
    Κ. Τσιαστούδη είμαι η κ. Ελένη Χαυλή από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας που συμμετείχαμε με την ομάδα μου στον 1ο Διαγωνισμό ST3dM. Με μεγάλη χαρά δέχτηκα την ανακοίνωση του σχετικού συνεδρίου τον Δεκέμβριο 2019. Θα είμαστε σε επικοινωνία. Ωστόσο θα ήθελα να σας ρωτήσω κάποιες χρηστικές πληροφορίες λόγω της απόστασής μας από την Θεσσαλονίκη. Όπως καταλαβαίνετε χρειάζεται από νωρίς να φροντίσουμε για τη διαμονή μας και τη μετακίνησή μας. Θα ήθελα να μου πείτε αν το κόστος επιβαρύνει εξ ολοκλήρου τους συνέδρους ή όχι.

    Με εκτίμηση
    Ελένη Χαυλή

  • Καλησπέρα σας,

    Πολύ ενδιαφέρουσα η θεματολογία σας. Ειδικά η προσέγγιση των διαφορετικών μαθημάτων. Το μόνο που θα πρόσθετα, είναι ένα μικρό εργαστήρι σχετικά με το project based learning το οποίο θεωρώ απαραίτητο ως εκπαιδευτική διδακτική προσέγγιση στην προσπάθεια να εισαχθεί ο 3D σχεδιασμός και εκτύπωση στα σχολεία μας. Αν θέλετε είμαι διατεθειμένος να κάνω σχετική παρουσίαση. Προφανώς τα σχετικά σενάρια θα αναφέρονται στις 3D τεχνολογίες. Επιπλέον η προσέγγιση θα είναι μέσω του προγράμματος του MYP (Middle Years Program) του IBO, αναγνωρισμένο παγκόσμια. Σχετικό υλικό δημιούργησα και για τα ΠΑΚΕ των Εκπαιδευτικών Μηχανικών πέρσι.

    Στην διάθεσή σας

  • Ελένη Χαυλή

    Καλημέρα σας αγαπητοί κ. διοργανωτές.
    Όπως ίσως γνωρίζετε το αναλυτικό πρόγραμμα στο δημοτικό σχολείο σε συνδυασμό με την ποσότητα της ύλης καθώς και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών μας, μας δίνει μικρά χρονικά περιθώρια για την εφαρμογή της τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης στη διδασκαλία κάποιων μαθημάτων.Για παράδειγμα, στη Γλώσσα της Ε΄Δημοτικού ο χρόνος που απαιτείται για τη διδασκαλία των γραμματικών και συντακτικών γνωστικών αντικειμένων καθώς και για την παραγωγή γραπτών κειμένων είναι πάρα πολύς. Αν είναι δυνατό, καλό θα ήταν να γίνει κάποιου είδους επιμόρφωση ( ίσως κάποιο εργαστήριο ) σχετικά με το πώς μπορεί να γίνει καλύτερα η διαχείριση του διδακτικού χρόνου από το δάσκαλο ώστε να επιτευχθούν οι διδακτικοί στόχοι κάθε ενότητας που προτείνονται από το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου με τη χρήση της τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης.
    Επίσης χρήσιμο θα ήταν πέρα από το θεωρητικό πλαίσιο στην εφαρμογή της τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης στα διάφορα μαθήματα να γίνει και παρουσίαση της εφαρμογής της νέας τεχνολογίας σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα της ύλης του δημοτικού σχολείου.

    Με εκτίμηση
    κ. Ελένη Χαυλή

  • Ελένη Χαυλή

    Καλημέρα σας αγαπητοί κ. διοργανωτές.
    Όπως ίσως γνωρίζετε το αναλυτικό πρόγραμμα στο δημοτικό σχολείο σε συνδυασμό με την ποσότητα της ύλης καθώς και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών μας, μας δίνει μικρά χρονικά περιθώρια για την εφαρμογή της τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης στη διδασκαλία κάποιων μαθημάτων.Για παράδειγμα, στη Γλώσσα της Ε΄Δημοτικού ο χρόνος που απαιτείται για τη διδασκαλία των γραμματικών και συντακτικών γνωστικών αντικειμένων καθώς και για την παραγωγή γραπτών κειμένων είναι πάρα πολύς. Αν είναι δυνατό, καλό θα ήταν να γίνει κάποιου είδους επιμόρφωση ( ίσως κάποιο εργαστήριο ) σχετικά με το πώς μπορεί να γίνει καλύτερα η διαχείριση του διδακτικού χρόνου από το δάσκαλο ώστε να επιτευχθούν οι διδακτικοί στόχοι κάθε ενότητας που προτείνονται από το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου με τη χρήση της τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης.
    Επίσης χρήσιμο θα ήταν πέρα από το θεωρητικό πλαίσιο στην εφαρμογή της τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης στα διάφορα μαθήματα να γίνει και παρουσίαση της εφαρμογής της νέας τεχνολογίας σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα της ύλης του δημοτικού σχολείου.

    Με εκτίμηση
    κ. Ελένη Χαυλή

  • Αναστάσιος Πάλλας

    Πολλά συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία διοργάνωσης του Συνεδρίου με βασικό θέμα την παιδαγωγική αξιοποίηση του 3d εκτυπωτή στις Φυσικές Επιστήμες και όχι μόνο. Ήδη έχω παραγγείλει έναν σε πολύ καλή τιμή απο το εξωτερικό και τον περιμένω με τη σχετική καθυστέρηση.
    Θα είχε ενδιαφέρον και φαντάζομαι το έχετε ήδη σκεφτεί, η διοργάνωση ενός workshop με θέμα την εκμάθηση διαφόρων τεχνικών, παροχής οδηγιών χρήσης, επιλογής αναλωσίμων και άλλων γνώσεων που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τη λειτουργία ενός 3D εκτυπωτή.
    Στην περίπτωση που χρειαστεί, είμαι στη διάθεση σας με δυο 3D εκτυπωτές.
    Είμαι σίγουρος οτι θα κάνετε το καλύτερο δυνατόν και είμαστε σε αναμονή των δράσεων σας.
    Καλή συνέχεια και καλή επιτυχία στο καινοτόμο για την Εκπαίδευση μας εγχείρημα.

Comments are closed.